Μιλώντας στην Cointelegraph στο Token2049 στη Σιγκαπούρη, ο Hoskinson επιτέθηκε στο μοντέλο διακυβέρνησης του Ethereum, υποστηρίζοντας ότι βασίζεται πάρα πολύ στον συνιδρυτή του Vitalik Buterin.
Ο Hoskinson είπε ότι τα blockchain μπορούν να επιλέξουν να διατηρήσουν το πρωτόκολλο για πάντα απλό, όπως το Bitcoin, ή να «επιλέξουν έναν βασιλιά» για να λειτουργήσουν τα πράγματα. Ωστόσο, το νέο μοντέλο διακυβέρνησης του Cardano λύνει το «τρίλημμα της διακυβέρνησης», το «efficiency, effectiveness and integrity» χρησιμοποιώντας εξουσιοδοτημένους εκπροσώπους και έναν οργανισμό με βάση τα μέλη του, που ονομάζεται Intersect, για τα σύνθετα θέματα διακυβέρνησης προς ψηφοφορία.
«Αν έχετε αυτά τα τρία πράγματα, τότε έχετε μια καλή ευκαιρία να αποφύγετε την αναρχία του Bitcoin ή τη δικτατορία του Ethereum, και στην πραγματικότητα έχετε κάτι που μπορεί να προχωρήσει με μια φωνή, αλλά εξακολουθεί να είναι αποκεντρωμένο στο τέλος της ημέρας επειδή αντιπροσωπεύει τους πάντες».
Πιεσμένος να εξηγήσει την αμφιλεγόμενη παρατήρησή του συγκρίνοντας το Ethereum με μια δικτατορία, ο Hoskinson δήλωσε ότι «ολόκληρο το όραμα» του Ethereum ξεκινά και τελειώνει στον 30χρονο Buterin.
«Όλοι τον κοιτάζουν σαν οδικό χάρτη. Όλοι αναζητούν έμπνευση σε αυτόν και είναι επίσης το μόνο άτομο που έχει αρκετή δύναμη για να συγκεντρώσει κόσμο», είπε. «Αν τον αφαιρούσατε από την εξίσωση αυτή τη στιγμή, πώς θα μοιάζει το επόμενο hard fork και πόσο γρήγορα μπορούν να φτάσουν εκεί;» ρώτησε.
Ο Hoskinson είπε ότι ο Buterin ήταν πρωταρχικά υπεύθυνος για την αλλαγή του οδικού χάρτη του Ethereum μακριά από τη βελτιστοποίηση του blockchain.
Τους τελευταίους μήνες, ο οδικός χάρτης του Ethereum έχει επικριθεί έντονα για την ενδυνάμωση των «extractive L2», καθώς τα έσοδα και η δραστηριότητα από τα τέλη στο L1 μειώθηκαν.
«Από πού προέρχεται αυτή η ιδέα του να αγκαλιάζουμε τα επίπεδα 2 ή τις συνάθροιση; Ήταν κάποιος τυχαίος μηχανικός του Ethereum — ή μήπως ο Vitalik Buterin έγραψε μια ανάρτηση στο blog γι’ αυτό, μιλώντας γι’ αυτό και το υποστήριξε;»
Αν και ο Hoskinson πιστεύει ότι το Ethereum επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από το όραμα του Buterin, ο Buterin δεν ασκεί μονομερή ισχύ στο αποκεντρωμένο δίκτυο.
Το blockchain χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό διακυβέρνησης offchain και onchain, συμπεριλαμβανομένης της συμβολής του Ethereum Foundation και της κοινότητας και των ενδιαφερομένων στα Πρωτόκολλα Βελτίωσης Ethereum, με κρίσιμες αποφάσεις που λαμβάνονται σε βασικές συναντήσεις προγραμματιστών. Οι αμφισβητούμενες αποφάσεις μπορούν να οδηγήσουν σε ένα hard fork, όπως συνέβη με την επαναφορά του hack The DAO που οδήγησε στο Ethereum Classic.
Ο Hoskinson ήταν ένας από τους οκτώ αρχικούς συνιδρυτές του Ethereum και Διευθύνων Σύμβουλος του Ethereum Foundation, αλλά το όραμά του για το πρωτόκολλο συγκρούστηκε με του Buterin και ο νεαρός δημιουργός τον απέλυσε σε μια συνάντηση στην Ελβετία το 2014.
Ενώ ο Hoskinson παραδέχτηκε ότι είχε παίξει παρόμοιο ρόλο στη διαμόρφωση του Cardano, είπε ότι το νέο μοντέλο διακυβέρνησης του δικτύου έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει ότι «ο Charles, ζωντανός ή νεκρός, δεν έχει σημασία. Θα υπάρχει ακόμα καινοτομία σε καθημερινή βάση».
Το hard fork Chang του Cardano στις αρχές Σεπτεμβρίου μετέτρεψε το ADA σε διακριτικό διακυβέρνησης, επιτρέποντας στους κατόχους να εκλέγουν εκπροσώπους και να ψηφίζουν για αναπτυξιακές προτάσεις και για χρηματοδότηση νέων έργων. Οι ιδρυτικές οντότητες που έχουν καθοδηγήσει το έργο μέχρι στιγμής – το Ίδρυμα Cardano, η Input Output Global και η Emurgo – δεν μπορούν πλέον να ενεργοποιούν τα forks και τις αναβαθμίσεις.
Ο Χόσκινσον είπε ότι η αλληλεπίδραση μεταξύ της οργάνωσης των ερευνητών και των μηχανικών, που ονομάζεται Intersect, και των delegate representatives, είναι ένα πολύ πιο «συνεργατικό μοντέλο» που λειτουργεί με ή χωρίς ενεργό ιδρυτή.
«Μπορούν να μιλήσουν μεταξύ τους, να ψηφίσουν, να δημιουργήσουν και να χρησιμοποιήσουν μια blockchain-based government για να επικυρώσουν έναν οδικό χάρτη σε τακτική βάση», δήλωσε ο Hoskinson.
Το Cardano εξακολουθεί να εργάζεται για την οριστικοποίηση ενός constitution που πιθανότατα θα θέτει αυστηρά όρια σε ορισμένα βασικά ζητήματα, όπως η προσφορά και ο τρόπος λειτουργίας της διακυβέρνησης.