Κανένας κατασκευαστής κονσολών βιντεοπαιχνιδιών δεν έχει υιοθετήσει δημόσια τα NFT μέχρι σήμερα, αλλά η Sony με το PlayStation, συνεχίζει να κάνει κινήσεις στα παρασκήνια, όπως αποκαλύπτεται από την τελευταία αίτηση για διπλώματα ευρεσιτεχνίας που σχετίζεται με τα NFT.
Η αίτηση, που υποβλήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 στις Ηνωμένες Πολιτείες και δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, περιγράφει τις προθέσεις της Sony να δημιουργήσει τυποποιημένη ψηφιακή υποδομή που θα επιτρέπει στους παίκτες να κατέχουν και να μεταφέρουν ψηφιακά στοιχεία NFT σε διάφορες πλατφόρμες βιντεοπαιχνιδιών.
«Η τυποποιημένη μορφή μπορεί να είναι αναγνώσιμη για την εισαγωγή του ψηφιακού στοιχείου σε διαφορετικές προσομοιώσεις υπολογιστή που μπορεί να περιλαμβάνουν διαφορετικά βιντεοπαιχνίδια διαφορετικών τίτλων», αναφέρει η εφαρμογή, όπως, για παράδειγμα, το PlayStation και το Xbox.”
Η Sony πρότεινε ότι αυτά τα περιουσιακά στοιχεία θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν στοιχεία όπως skins εντός του παιχνιδιού, έργα τέχνης, avatars, όπλα ή ακόμα και «upgrades παιχνιδιών». Επιπλέον, θα μπορούσαν να «συνδεθούν μέσω δικτύου» από το PlayStation σε κονσόλες άλλων κατασκευαστών, καθώς και μέσω ακουστικών VR και AR, smart tvs και άλλων φορητών συσκευών.
Μέχρι το τέλος του 2022, η Sony ισχυρίστηκε ότι είχε 112 εκατομμύρια χρήστες του PlayStation Network . Το δίκτυο περιλαμβάνει παίκτες που είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο στο PlayStation 5, καθώς και παλαιότερες κονσόλα και συσκευές χειρός.
Αυτή δεν είναι η πρώτη κίνηση της Sony προς τη δημιουργία ενός πλαισίου για τη σύνδεση των παιχνιδιών με NFT. Σε μια κατάθεση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Νοέμβριο αποκαλύφθηκε ότι η ιαπωνική εταιρεία επιθυμούσε να επωφεληθεί από τον ανερχόμενο τομέα των esports από το 2021 με μια σειρά από ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα εντός παιχνιδιού.
Στην τελευταία κατάθεση, ωστόσο, η Sony ισχυρίστηκε ότι τα σύγχρονα συστήματα παιχνιδιών είναι «τεχνολογικά ανεπαρκή για τον χρήστη ώστε να χρησιμοποιήσει τα ”στοιχεία” σε διαφορετικά παιχνίδια ή/και πλατφόρμες».
Στο παρελθόν, η Sony προσπάθησε να κρατήσει το οικοσύστημά της PlayStation Network απομονωμένο από εκείνα άλλων κατασκευαστών κονσολών, αλλά τελικά υποχώρησε και επέτρεψε το cross-play μετά από αυξανόμενες αντιδράσεις από τους παίκτες. Η κίνηση πολλαπλών παικτών της Sony για πολλαπλές πλατφόρμες υποκινήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την επιτυχία του δημοφιλούς free-to-play shooter της Epic Games, Fortnite.
Ακόμα κι έτσι, όταν πρόκειται για παραδοσιακά περιουσιακά στοιχεία βιντεοπαιχνιδιών που αγόρασαν ή/και κέρδισαν οι παίκτες, τα κλειστά οικοσυστήματα παραμένουν ο κανόνας. Είναι ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα που οι υποστηρικτές του Web3 λένε ότι η τεχνολογία blockchain είναι κατάλληλη να λύσει.
Επί του παρόντος, τα στοιχεία του παιχνιδιού, όπως skins ή όπλα στο Fortnite, για παράδειγμα, συνδέονται με έναν συγκεκριμένο κεντρικό λογαριασμό ή διακομιστές, στην περίπτωση αυτή, τα Epic Games. Επομένως, αυτά τα περιουσιακά στοιχεία δεν μπορούν να μεταβιβαστούν ή να πωληθούν από τον παίκτη σε άλλους παίκτες ή να μεταφερθούν εκτός του κόσμου του παιχνιδιού για χρήση σε άλλα παιχνίδια και πλατφόρμες.
Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι οι παίκτες μπορούν να επενδύσουν το χρόνο και τα χρήματά τους για την απόκτηση συλλεκτικών αντικειμένων κύρους χωρίς τον τρόπο απόσυρσής τους από το σύστημα — ή στη χειρότερη περίπτωση, να αχρηστευθούν εάν το παιχνίδι τερματιστεί ή αντιμετωπίσει τεχνικά προβλήματα.
Παρά τα όσα θεωρούν ορισμένοι ως πιθανά οφέλη για τους παίκτες, πολλοί παίκτες έχουν αντιταχθεί ρητά στα NFT και την τεχνολογία Web3. Οι εκδότες παιχνιδιών όπως η Ubisoft και η Square Enix αντιμετώπισαν σημαντικές αντιδράσεις για την είσοδο τους στο χώρο, με τους επικριτές να αναφέρουν τις απάτες και τις υψηλές τιμές μεταξύ των καταγγελιών τους.
Η Sony ενδιαφέρεται για ένα μέλλον στο Web3 για το PlayStation, και ο αυξανόμενος όγκος αιτήσεων για διπλώματα ευρεσιτεχνίας αποτελεί ένδειξη.